Onze school behaalt goede resultaten. Belangrijk is het om deze gegevens goed te bespreken en vanuit deze analyse een scherp en goed inzicht te hebben in de behoefte van elke leerling. Vanuit de analyse volgt een groepsplan waarbij de ambitie beschreven wordt. Middels tussenevaluaties en mogelijke aanpassingen in dit plan, kunnen leerlingen doorgroeien
Centrale eindtoets
2021-2022: 538,8 (534,8 = landelijk gemiddelde)
2020-2021: 533,8 (534,5 = landelijk gemiddelde)
2019-2020: i.v.m. het Coronavirus is er dit schooljaar geen eindtoets afgenomen
2018-2019 543,9 (535,7 = landelijk gemiddelde)
Over het algemeen scoort de Pancratiusschool op of boven het landelijk gemiddelde, dit schooljaar heeft de school boven het landelijk gemiddelde gescoord. Vanuit de adviesgesprekken en de voortgangsrapportages van het VO blijkt dat de behaalde resultaten kloppen met de uitstroomgegevens en de adviezen van oud-leerlingen.
De ambitie van de school is om jaarlijks boven het landelijke gemiddelde te scoren. We kijken hierbij naar scholen in de vergelijkingsgroep. Om deze ambities waar te maken hebben we een plan gemaakt en interventies ingezet. Deze worden hieronder beschreven:
Voor leerlingen die zich minder snel of juist sneller ontwikkelen dan gemiddeld, maken we gebruik van passend toetsen. De uitslag van een toets is het meest nauwkeurig wanneer de toets aansluit bij het niveau van de leerling. Dit houdt in dat leerlingen in de zone van naaste ontwikkeling getoetst worden in plaats van middels een standaard toetsafname behorend bij de jaargroep. Door meer op maat te toetsen, meten wij op de meest betrouwbare manier de resultaten van deze leerlingen én is het mogelijk om de resultaten te vergelijken met die van klasgenoten.
Indien leerlingen passend getoetst zijn, betekent dat ook dat het aanbod ook passend gemaakt wordt bij de leerlingen. Welke doelen beheerst een leerling wel en welke nog niet. Hierbij worden hoge en haalbare doelen gesteld.
Bij het inrichten van het onderwijs clusteren we zoveel mogelijk leerlingen om de meeste effectiviteit in de lessen te genereren.
Didactisch handelen van leerkrachten wordt vergroot door teamscholing, individuele scholing waaronder Masters, collegiale consultaties en coaching.