Missie & visie

St. Pancratius is een open katholieke basisschool in de wijk Pothof in Brummen. We hechten veel waarde aan een goede sfeer en vinden het belangrijk dat kinderen respect hebben voor verschillen tussen mensen.

We realiseren ons dat kinderen zich in een eigen tempo en op een eigen manier ontwikkelen, daarom geven we hun de ruimte die ze nodig hebben. We werken met dag- en weektaken, zodat kinderen onder begeleiding van een leerkracht zelf aan de slag kunnen. We maken gebruik van moderne lesstof en leermiddelen, waarmee uw kind zoveel mogelijk leert op zijn eigen niveau.

Dit vinden wij belangrijk

Uw kind een fijne en zo leerzaam mogelijke basisschooltijd bieden, dat is onze missie. Om dat te bereiken is ons onderwijs zo opgebouwd dat alle kinderen:

• uitgedaagd worden hun talenten te ontwikkelen;
  • extra ondersteuning krijgen als dat nodig is;
  • op hun eigen niveau les krijgen;
  • alle ruimte ervaren om zichzelf te mogen zijn;
  • respect hebben voor verschillen tussen mensen;
  • vertrouwd raken met de mogelijkheden van ICT;
  • Engelse les krijgen, van groep 1 tot en met 8;
  • in alle groepen werken aan hun sociaal-emotionele ontwikkeling volgens een herkenbare stijl en opbouw;
  • les krijgen van gemotiveerde leerkrachten die voortdurend werken aan hun eigen ontwikkeling.

Onze naam

St. Pancratius is een van de zogenaamde ijsheiligen. Pancratius (of Pancras) werd in het jaar 290 na Christus geboren in Klein Aziƫ, het tegenwoordige Turkije. Hij was de zoon van een hogere ambtenaar. Al heel jong verloor hij zijn beide ouders en reisde met een oom naar Rome. Pancratius liet zich opnemen in de katholieke kerk. Op veertienjarige leeftijd stierf hij als martelaar. Zijn naam wordt vereerd in Europa.

St. Pancratiusschool

Oude Eerbeekseweg 5
6971 BL Brummen

telefoon:
0575 561906

panadministratie@veluwseonderwijsgroep.nl

Deze school maakt deel uit van veluws onderwijsgroep